Бухгалтерські послуги
Аутсорсинг
Замовити
  1. Головна
  2. Податки
  3. Оподаткування ТОВ

Оподаткування ТОВ

Найповніший гайд для підприємців про оподаткування ТОВ, простими словами.

Далі буде багато корисної інформації та посилань. Якщо не розберетеся самі – не мучте себе, це дійсно іноді важко. Делегуйте цю задачу експерту. Бухгалтер швидко підбере для вас правильну систему оподаткування, а за потреби ще й забезпечить повний бухгалтерський супровід.

Замовити

Які системи оподаткування доступні для ТОВ

В Україні діє 2 системи оподаткування: загальна та спрощена. Обидві доступні для ТОВ. Вони різняться видами та ставками податків, обмеженнями, особливостями звітності тощо. Є ще особливі умови для резидентів Дія Сіті та технопарків, але це окрема історія в яку вам точно не треба йти самостійно без кваліфікованого бухгалтера та юриста.

Загальна система оподаткування

  • оподатковується не весь дохід, а лише чистий прибуток. Тобто дохід мінус витрати. Залишок оподатковується;
  • немає обмежень за видами діяльності. Ви можете обрати цю систему незалежно від ваших КВЕДів (видів економічної діяльності);
  • немає обмежень за кількістю працівників.

Податок на прибуток

Базова ставка податку на прибуток на загальній системі становить

18 %

* Крім того, можуть бути ставки: 0, 3, 9, 10 або 30 %. Це залежить від виду діяльності та категорії платника податку. 

Оподатковується саме прибуток = дохід – витрати. На витрати ви можете віднести майже все що потрібно для роботи підприємства аренду, заробітну плату, оплаті постачальникам та за послуги, витрати на матеріали та інше.

Звіт за податок на прибуток подається у фінзвітності ТОВ у період 25 днів після звітного року. до 40 млн в рік раз на рік, після 40 млн в рік, раз в квартал.

Спрощена система оподаткування для ТОВ    

На цій системі ТОВ сплачує лише єдиний податок (ЄП) та інколи ПДВ. Інші податки як-то підакцизний, транспортний і т. д. – лише за потреби.  

Розмір ставки ЄП залежить від обраної групи єдиного податку. Всього існують 4 групи ЄП. 

Проте для компанії у формі ТОВ доступні лише третя та четверта групи. Першу та другу ТОВ обрати не може. Але з четвертою групою також є нюанс: її може обрати лише підприємство, що займається сільськогосподарською діяльністю, тому тут ми розглядаємо найчастіший випадок ТОВ на спрощеній системі оподаткування, на єдиному податку 3 групи. 

Єдиний податок

Отже, основним варіантом для ТОВ залишається третя група єдиного податку

Ставки єдиного податку на третій групі єдиного податку:

3 % з ПДВ

5 % без ПДВ

* податок розраховується від усього доходу (обороту), звітний період – календарний квартал, тобто податок сплачується щоквартально.

Зауважте, що у платників єдиного податку є обмеження. 

Ваш річний дохід не має перевищувати

8 285 700 грн

* 1167 мінімальних зарплат, встановлених на 1 січня поточного року. 

в цифрах:

8 285 700 грн (202 090 USD) максимальный оборот за рік

414 285 грн (10 105 USD) податок 5% з максимального обороту за рік

* розраховано за курсом 41.

Що буде, коли ви отримаєте дохід понад цю суму?

Вам доведеться обов’язково перейти на загальну систему оподаткування та зареєструватися платником ПДВ.

ТОВ не можна зареєструвати на спрощеній системі оподаткування, якщо ваші види діяльності входять до цього переліку:

  • азартні ігри;
  • обмін валют;
  • виготовлення, продаж, експорт, імпорт підакцизної продукції;
  • добування, виготовлення та продаж дорогоцінних матеріалів;
  • добування та продаж корисних копалин;
  • виконання ролі фінансових посередників;
  • допомога у керуванні іншими підприємствами чи організаціями;
  • послуги пошти (крім кур’єрської) та зв’язку (крім діяльності, що підлягає ліцензуванню);
  • продаж предметів мистецтва, антикваріату, організація аукціонів;
  • організація гастролей.

Звітність з єдиного податку подається поквартально. Останній термін –  40 днів після закінчення кварталу.

Податок на додану вартість (ПДВ)

Платником податку на додану вартість потрібно реєструватися окремо. Це рішення добровільне, але залежить від обороту. Воно залежить від того, чи вигідно вам бути платником ПДВ. 

Орієнтуйтеся на те, з ким саме ви будете працювати. Якщо ваші постачальники та покупці зареєстровані платниками ПДВ, вам також варто отримати такий статус. Якщо що ж серед них немає ПДВ-шників, то й вам не потрібно реєструватися, пока не досягнете лімітів по доходу/обороту. 

Ставка ПДВ для ТОВ на загальній чи спрощеній системі оподаткування

20 %

* також можуть бути ставки ПДВ:  0, 7% і 14% залежить від товарів та видів діяльності.

Якщо серед покупців і постачальників одночасно є платники і неплатники, то завдання стає складнішим. Потрібно зробити розрахунок прогнозованих оборотів і сум ПДВ. Зверніться до бухгалтера.

Замовити

ПДВ на загальній системі

На загальній системі після 1 млн грн реєстрація платником ПДВ обов’язкова, якщо за останніх 12 календарних місяців загальна сума від продажу продукції або надання послуг складає 1 млн грн та більше за вирахуванням суми сплаченого ПДВ (ст. 181 Податкового кодексу України.)

І з цього винятку також є виняток 🙂 Якщо ви будете надавати послуги виключно нерезидентам які перелічені в пп. 186.3 п. 186 ПКУ то реєструватися платником ПДВ не потрібно, навіть коли обсяг доходу перевищує 1 млн. Адже такі послуги не є об’єктом ПДВ. 

ПДВ на спрощеній системі

Для платників на спрощеній системі оподаткування реєстрація платником ПДВ також добровільна. Головне, не перевищувати ліміт річного доходу для спрощеної системи. 

Звітність

податкова декларація з ПДВ, подається щомісяця до 20 числа наступного місяця. Але якщо подати заяву про вибір квартального звіту, то можна подавати звіт з ПДВ поквартально.

Перед тим як реєструватися платником ПДВ вибір слід починати саме із з’ясування, чи вигідно фірмі ставати платником ПДВ. Для відповіді на це питання потрібно визначитися: чи є наші основні покупці і постачальники товарів / послуг платниками ПДВ? Якщо компанія буде закуповувати товар у платників ПДВ (або імпортувати) і одночасно продавати платникам ПДВ, то бути платником ПДВ обов’язково. Якщо і покупці, і постачальники – неплатники ПДВ, то компанії бути платником ПДВ невигідно. Якщо серед покупців і постачальників є і платники, і неплатники, то завдання стає трохи складнішим і потрібно зробити розрахунок прогнозованих оборотів і сум ПДВ.

Також слід звернути увагу на той факт що якщо ви будете надавати виключно послуги перелічені в пп.186.3 п.186 ПКУ нерезидентам то реєструватися платником ПДВ не потрібно, навіть коли обсяг доходу перевищить 1 млн. адже такі послуги не є об”єктом ПДВ.

А відповідно до п. 180.2 ПКУ  особою, відповідальною за нарахування та сплату ПДВ до бюджету в разі постачання послуг нерезидентами, у тому числі їхніми постійними представництвами, не зареєстрованими як платники ПДВ

Заробітна плата – податки

Якщо ваше підприємство має офіційно оформлених працівників, кожному з них треба буде 2 рази на місяць платити заробітну плату, та за кожного з них доведеться ще й сплатити податки. 

  • Податок на доходи громадян (ПДФО) – 18 %
  • Єдиний соціальний внесок (ЄСВ) – 22 %
  • Військовий збір (ВЗ) – 1,5 %

Скільки це в грошах?

Для розрахунку беремо мінімальну ЗП встановлену на 01. 04. 2024

8000 грн.

Актуальний розмір мінімальної ЗП можна перевірити ось тут  

* ми не рекомендуємо платити менше мінімальної ЗП це дуже привертає увагу податківців.

Витрати на зарплату у розрахунку на 1 працівника на мінімалці

1440 грн ПДФО

120 грн ВЗ

1760 грн ЄСВ

6440 грн працівник отримує «На руки»

Об’єднана звітність за ПДФО, ВЗ та ЄСВ подається щоквартально протягом 40 днів після закінчення кварталу.

⚠️ Зауважте: усі наведені вище податки для ТОВ – базові. До них можуть додаватися й інші. Наприклад, податок на нерухомість, транспортний або акцизний збір. Ці податки залежать віду діяльності ТОВ. Чим більше видів діяльності, тим більше виникає податків. 

Якщо складно, делегуйте вашу бухгалтерію професіоналам. Наші досвідчені бухгалтери проаналізують ваш бізнес, врахують всі нюанси та забезпечать повний порядок у ваших звітах та податках.

Замовити

Звітність

Основні податки та звітність ТОВ:

Податок на прибуток – звіт подається у фінансовій звітності ТОВ у період 25 днів після звітного року.

ПДВ – подавати звіт слід щомісяця до 20 числа наступного місяця (Податкова декларація з ПДВ), якщо подати заяву про вибір квартального звіту – то можна подавати звіт з ПДВ поквартально.

Звіт по ПДФО, ВЗ та ЄСВ (Об`єднана звітність) подається спільна за період квартал протягом 40 днів після закінчення кварталу.

Єдиний податок – звітність поквартально 40 днів після закінчення кварталу – останній термін подання.

Єдиний податок – сплачується на протязі 10 днів що слідують за останнім днем подання декларації (або на протязі 50 днів що слідують за звітним кварталом)

Фінансова звітність – для тих хто звітує за рік? строк подання нe пізніше 28 лютого наступного зa звітним року, для тих хто звітує за поквартально – нe пізніше 30 числа місяця, щo настає за звітним кварталом.

Для подачі звітності, бухгалтерії та документообігу, вам ще вам знадобиться

Електронний кабінет платника податків – кабінет державної податкової служби України

Ключ ЕЦП:

ПриватБанк

ДПСУ

M.E.Doc

можливо

M.E.Doc – программа для звітності та обміну документами

Вчасно – електронний документообіг, обмін документами онлайн

Dilovod – український онлайн-сервіс для ведення управлінського, бухгалтерського обліку та здачі звітності

Як вивести доходи з ТОВ

Дохід ТОВ належить підприємству. Не директору та не засновнику. І саме ТОВ може розпоряджатися цими активами: купувати нерухомість, авто, техніку тощо. Засновник володіє цими доходами опосередковано через ТОВ. І теоретично не може їх використати для власних потреб. 

Але що робити, якщо вам потрібно вивести кошти та витратити на власний розсуд? Є два шляхи.

1. Дивіденди

Виводити кошти як дивіденди фізичної особи. Проте вам доведеться сплатити податки у розмірі 19,5 % від цієї суми, а саме:

  • 18 % як податок на доходи фізосіб (ПДФО);
  • 1,5 % військовий збір.

Якщо ж дивіденди виводить іноземець на закордонний рахунок, то податки сплачуються у країні його податкового резидентства. Але платити доведеться у будь-якому разі. Податкова обов’язково помітить таку операцію. А ще перед виплатою дивідендів доведеться сплатити всі податки які має сплатити ТОВ,

2. ФОП

Виводити дохід на ФОП. Одразу попередимо: це неправильний метод і порушення. Так робити не можна. Але ми розкажемо як працюють багато підприємств в Україні.

Дохід виводять через оплату на ФОП за послуги і підкріплюють це пакетом документів.

Для підприємства це витрати, які зменшують суму податків на прибуток на загальній системі. Для ФОП це дохід, з якого платиться 5 % податку на 3-й групі і ще менше на 2-й. Цей спосіб економить як мінімум різницю в податках між 19,5 % і 5 %. 

Але варто знати, що податкові органи чудово розуміють цю «схему». Її розцінюють як ухилення від сплати податків та ПДФО, або ж як трудові відносини. Якщо зловживати цим способом та використовувати його необережно, можна отримати донарахування ПДФО, податку на прибуток та штрафи. Не робіть цього без бухгалтера.

Чому обирають ТОВ

Товариство з обмеженою відповідальністю або ТОВ – це найпоширеніша форма юросіб (компаній) в Україні. 

Компанія у формі ТОВ є самостійним суб’єктом, “уявною особистістю”. Це означає, що власники та учасники ТОВ не несуть відповідальності за зобов’язаннями компанії. Підприємство відповідає самостійно тим майном, що внесено до статутного капіталу. ТОВ може володіти рухомим та нерухомим майном.

Чому обирають ТОВ:

  • ця форма доступна для як власників які є громадянами України, так і іноземців;
  • ТОВ можуть володіти українські або іноземні компанії;
  • інвестори, іноземні клієнти, тендери, кредитори та «великі» партнери більш охоче співпрацюють саме з ТОВ;
  • кількість учасників та їх склад необмежено;
  • мінімальний розмір статутного капіталу не встановлено;
  • відповідальність на ТОВ, а не на фізособі.

Все гнучко та на ваш розсуд.

Статутний капітал який не оподатковується 

Варто знати: в статутний капітал можна внести перші (і не тільки перші) кошти на витрати ТОВ, поповнити можно навідь із-за кордону. Ця сума не буде вважатися прибутком та не буде оподатковуватися, якщо компанії знадобиться щось купити чи за щось заплатити, а грошей нема, то поповнення статутнуго капіталу це як раз той робочий інструмент який вам треба.

Якщо ж внести ці кошти якось інакше (не як внесок до статутного фонду), то майже гарантовано така сума поповнення вважатиметься доходом та буде оподатковуватися. 

Статутний капітал – це загальна сума внеску всіх учасників товариства. Саме цю суму стягуватимуть кредитори, якщо підприємство «влізе в борги». Водночас учасники взагалі не ризикують особистими коштами чи майном. Статутний капітал можно використовувати на потреби підприємства, заробітну платню, послуги, техніку чи матеріали.

Чи можна внести в статутний капітал 100 грн та заспокоїтись? Так, можно.

Занижений розмір статутного капіталу може позначитись на репутації компанії. Контрагенти, а тим більше інвестори чи тендери, можуть неохоче співпрацювати з малими підприємствами. Крім того, розмір частки кожного учасника ТОВ визначає його частку в прибутку компанії. А також може впливати на права та обов’язки згідно статуту.

На що треба звернути увагу?

  • Як правильно обрати систему оподаткування ТОВ

    • Види діяльності
    • Оборот
    • Працівники
    • Спосіб отримання оплати
    • Структура доходів та витрат, постачальники та покупці
    • Бізнес-процеси
  • 5 важливих питань між реєстрацією ТОВ та запуском бізнесу
  • Чого не варто робити з вашим ТОВ
  • Ключ електронного цифрового підпису ЕЦП
  • Банки та рахунок в банку

Якщо ви тільки плануєте реєстрацію ТОВ та бажаєте завчасно визначити усі підводні камені щодо статутного капіталу, прав учасників, меж відповідальності – зверніться за юридичною консультацією. Податкові адвокати «Наказ» проаналізують вашу ситуацію та нададуть корисні рекомендації.

Замовити